Industriālie gadumijas atgriezumi

(Raksta Dethecrator) Neba jau tikai smago vien klausāmies — reizēm der paklausīties arī kādu industriju! Te nu būs apskatiņš par vairāki industriālā roka lauciņā cienītiem un godātiem māksliniekiem, kas tikko svaigi piebeigtajā gadā aplaimoja mūs ar jauniem ierakstiem, tāpēc pie gadumijas apstākļiem apskatāmies, kas no tā visa ir paliekošs un kas ne.

FILTER — Trouble With Angels. Ričards Patriks, kā pirms trim gadiem nokāpis no korķa, izlaidis enerģisku un nostrādātu albumu (pie kam iepriekšējais, 2008. gada pretkara meistardarbs Anthems for the Damned bija tikpat spēcīgs) un uzsācis arī tūri — pagaidām pa Ameriku, bet gan jau arī parādīsies Eiropā nākamgad. Patrika nodzerti griezīgā balss un ģitāras melodijas papildinās ar izstrādātiem, mainīgiem bungu ritmiem (kas industriālajam rokam — droši vien piekritīsiet — ne vienmēr ir raksturīgi). Kopējā albuma noskaņa ir diezgan smeldzīga un emocionāla (kas — atkal varbūt piekritīsiet — arī ne vienmēr ir raksturīgi šādai mūzikai), un nevis principiāli agresīva vai ideoloģiski motivēta. FILTER faniem par prieku pirmais singls The Inevitable Relapse bija dabonams arī uz septiņcollīgās platītes (pavisam 500 eksemplāri), turklāt, ja pirka pa taisno no mājaslapas, platīte nāca ar visiem autogrāfiem. Vērtējums — astoņi!

Trent Reznor/Atticus Ross — The Social Network (OST). Ja godājamais režisors David Fincher taisa filmu par godājamā Mark Zuckerberg nejauši radīto ォģīmjugrāmatuサ un uzaicina godājamo senseju Trent Reznor rakstīt filmas skaņas celiņu kopā ar godājamo Atticus Ross, tad tauta ar interesi gaida, kas nu šiem iznāks. Iznākusi ir lieliska, perfekta filma ar perfektu un… tūlīt pat aizmirstamu skaņu celiņu. Kā filmas sastāvdaļa šī mūzika ir īsti vietā, toties kā atsevišķi klausāma vienība šis OST acīmredzot pārāk neiedzīvosies. Saprogrammēti sampli, kuru lielāko daļu mēs jau esam dzirdējuši pēdējos divos NINE INCH NAILS albumos (Ghosts I — IV un The Slip), ar tieši tādu pašu klavierīti, kuru esam dzirdējuši citos NIN albumos. Paretam iedžinkstas arī ģitāra. Kopumā — klausāmi ir gabali Hand Covers Bruise, A Familiar Taste, Eventually We Find Our Way un On We March/Magnetic, pārējiem droši var slēgt pāri. Dīvaini iznāk — spēcīgo un saturīgo NIN albumu The Slip var lejupielādēt par brīvu, bet šis filmas skaņu celiņš jāpērk par naudu… Kopiespaids ir uz trim vai četrām zvaigznēm: salīdzinoši neambiciozs un ātri aizmirstams skaņu celiņš no salīdzinoši ambicioza un neaizmirstama mākslinieka!

HOW TO DESTROY ANGELS — S/T. Par Trent Reznor otra blakusprojekta debijas EP var teikt apmēram to pašu, ko par The Social Network skaņu celiņu. Ar to atšķirību, ka sievietes vokāls un provokatīvais The Space In Between klips drusku tā kā glābj situāciju. Pieci no desmit varbūt.

MORTIIS — Perfectly Defect. Norvēģu tumši industriālā roka meistars MORTIIS ar saviem biedriem sarūpējuši jaunu albumu, kurš lejupielādējams par brīvu. Lai arī stilistiski izklausās drusku tā kā uz MARILYN MANSON pusi, Perfectly Defect piemīt viena interesanta iezīme: MORTIIS nav centies ikvienu no desmit kompozīcijām par katru cenu bagātināt ar vokāliem, un iznākumā neuzbāzīgs balsu iztrūkums kā reiz ir viena no šī albuma rozīnītēm. Rekomendējams albums, liekam astoņi!

KMFDM — KRIEG. Lai arī šis pagaidām pēdējais pilnmetrāžas CD no leģendārā Vāczemes pilsoņa Sascha Konietzko (pazīstams ar neformālo titulu ォindustriālā roka tēvsサ) iznācis pagājušajā gadā, der pateikt dažu labu vārdu — varbūt kādam karametālistam ausi pasildīs! Savulaik FEAR FACTORY ieviesa tādu tradīciju: vispirms tiek izdots albums, un pēc kāda laika tam seko EP ar attiecīgā albuma dziesmu remiksiem. Šo ideju pārķēra daudzas citas grupas, tajā skaitā KMFDM, kas jau daudzus gadus konsekventi izdod vienu gadu plati, nākamajā — remiksu albumu. KRIEG sastāv no remiksiem KMFDM pagājušā gada platei BLITZ (ar aprēķinu, ka abu nosaukumiem kopā jāveido BLITZKRIEG), un ziniet ko? Teju vai pagrieziens: pirmo reizi vēsturē, kopš šāda tradīcija ieviesusies, remiksu albums muzikālajās kvalitātēs pārspēj to albumu, kurš tiek remiksēts! PRONG un COMBICHRIST remiksi dziesmai Bait & Switch, SEISMOLOGIST pārstrādātā Potz Blitz! versija un ASSEMBLAGE 23 variants gabalam Davai (tā dziesma tik tiešām ir krieviski, turklāt par riktīgām gopņiku tēmām…) par labu tiesu pārspēj to pašu kompozīciju oriģinālās versijas. Bet visam pāri ir STATIC-X soloģitārista Koichi Fukuda remikss dziesmai People of the Lie, kas iebaksta acī faktu — civilizāciju sadursme ir ne tikai neizbēgama, bet arī vēlama: ja Amerikā dzīvojoša poļu izcelsmes vācieša industriālo roku sāk remiksēt klasiski izglītots japāņu pianists, tad rezultāts ir neaizmirstams. Sevišķi tās itālietes balss dēļ… ;)


Komentāri: