Līķi rodas dēļ Kremļa un čekistiem: INOKENTIJS MĀRPLS — «Tup'N'Turies» 

(Raksta Dethecrator) Atkal klāt svaigs dziesmu kamoliņš no INOKENTIJA MĀRPLA! Kas tad šoreiz saviedēts? 

Jau ceturto desmitgadi (!!!) aktuālais panku trio jauno ierakstu «Tup'N'Turies» iesāk ar AUĻU Kaspara Bārbala dūdām un dragājošu rifu dziesmā «Senču kauli». Šīs dziesmas pamatā ir novecojis vēsturiskais priekšstats par «700 verdzības gadiem» (kā zināms, senlatviešiem klājās tīri cienījami Livonijas periodā, kā arī sekojošajos «zviedru laikos» vai zem Kurzemes hercogiem, un īstā verdzība iestājās tikai līdz ar Baltijas provinču pāriešanu Krievijas cara impērijas sastāvā XVIII gadsimtā), bet «Senču kauliem» jāskan tā, kā viņi skan, jo šīs dziesmas sākotnējais autors bijis Andris Černovs no TAT TWAM — šis leģendārais mākslinieks un hipijs jau četrus gadus ir viņā saulē un nevienu dziesmu vairs pārrakstīt nevarēs… 

Jaunajā albumā INOKENTIJS MĀRPLS uzreiz ienirst liriskās atmiņu reminiscencēs («Mēs gribējām izmainīt pasauli»), kam seko no bērna skatapunkta apdziedāts sociopāta izprovocēts kautiņš («Klucītis») un sociālie vērojumi «Strādniekos». Mazāk tieša un tāpēc liriskāku atkāpi nes Māra Šverna (BALOŽU PILNI PAGALMI) dziesma «Nebija vēja» Dambja variantā, kā arī pārspēlēta 2001. gada INOKENTIJA MĀRPLA kompozīcija «Trakais riteņbraucējs». 

Mežonīgi mainot liriskās tēmas — triju minūšu laikā no paģirām («Atkal abstinence») nonākot «Mīlas gūstā», uzraujamies uz «Čekistiem». Varētu padomāt — vai tad 25 gadus pēc VDK likvidēšanas Latvijā joprojām ir būtiski tādi teksti kā «Čekisti izvaro, čekisti zog, čekisti tiesā, slepkavo!»? Ir gan: kad Valsts policija aizviņgad rīkoja sekmīgo pedofīlu ķeršanas kampaņu (kuras nepieciešamību izprovocēja bēdīgi slavenais Imantas pedofīls), tad vislielāko ķērienu veidoja sešu pamatīgi konspirētu pedofīlu banda, kuras vadonis bija kādreizējais VDK štata darbinieks — viņš VDK apgūtās smadzeņu skalošanas metodes izmantoja bērnu ievilināšanai pedobandas nagos. Nekas, tagad lai pasēž! Bet INOKENTIJAM MĀRPLAM kārtējo reizi izdevies trāpīt naglai uz galvas. Nav nekāds brīnums — Karametāls jau agrāk norādījis: atšķirībā no lielākās politiķu un pat t.s. «banku analītiķu» un citu «viedokļa līderu» masas, kas mīl izteikties par valsts stāvokli vietā un nevietā, INOKENTIJA MĀRPLA basists Skrips ir diplomēts ekonomists. Sagremo šito, Ušakov! 

Bet «Tup'N'Turies» virzās uz priekšu ar literatūrā un filosofijā bieži sastopamo, savukārt mūzikā tikpat kā nekad neizmantoto principu «tēze/antitēze». Šeit pirmo tēzi priekšā liek dziesma «Jums vienalga, kuru šaut», bet tūlīt pat antitēzi pauž «Demokrātiskā dziesma», kura apraksta pretējo skatapunktu — kā visus spekulantus, slēpotājus, strādniekus, sēņotājus, birokrātus, muzikantus, biznesmeņus, idiotus, olimpiešus, marsiešus pielikt pie sienas! 

Albums noslēdzas (jā, noslēdzas!) ar INOKENTIJA MĀRPLA parasto paņēmienu — kā pēdējo ielikt visiem labi zināmu, koncertos daudz dzirdētu, enerģisku gabalu. Šeit tā ir kompozīcija «Krievija, atpisies!» — protams, tā ir tā pati «Amērika, fakoff» no klasiskās 2000. gada plates «Spēks no tētiem», tikai teksts aktualizēts. «Mums nevajag tavus BĻEĢ un NAHUJ, mums nevajag tavu maigo varu, mums nevajag tavu JAUNO VILNI!» — un, uzmanību! — pats galvenais pārmetums: «Jūsu Kremlis ir… NESMUKS!!!» 

Video: «Krievija, atpisies!» 

 


https://www.youtube.com/watch?v=eyj0u52XTLY

 



Šajā vietā INOKENTIJA MĀRPLA albums beidzas. Tas, kas seko, ir kaut kas neaprakstāms: divi septiņminūšu eksperimentālie gabali. Introspektīvi garīgais «Mēs esam viens» stilistiski un tematiski izklausās kā nācis no ELKUPES albuma «Uzaust»: šādu gabalu varēja gaidīt no jebkura cita mākslinieka — drīzāk tādu varētu sagaidīt no Uģa Prauliņa, bet tikai ne no INOKENTIJA MĀRPLA… Tomēr — te nu viņš ir! Savukārt «Āmen» ir pagarlaicīga zaptessanāksme («jam session»), liekot saprast — «Tup'N'Turies» ir galā. Tagad var uzpīpēt! 

Kopumā ieraksts ir vismazāk metāliskais no visiem INOKENTIJA MĀRPLA albumiem, ar visvairāk «ska» elementiem, brīžiem jau tuvojoties ORANŽO BRĪVDIENU skaņai, bet tas ir labi un iederīgi — ne jau visām grupām jābūt kā SAXON, kas 20 reizes pārraksta vienu un to pašu albumu. Par daudzām dziesmām rodas sajūta: «Koa, vaitta šī tik tagadīt pirmoreiz ierakstīta? Mēs tak šo gabalu esam zinājuši no laika gala!» Patiešām: «Klucītis», «Mēs gribējām izmainīt pasauli», «Krievija, atpisies!» un citas ir tik bieži dzirdētas koncertos, ka likās jau sen pierastas. Pēdējā no minētajām jau paspējusi savākt 60 tūkstošus skatījumu Youtube — vēl pirms albuma iznākšanas! 

Skatām Dambi, Skripu un Ēriku koncertos un dziedam līdzi! Un ievērojam, ka Bandcampā uzlādēti visi iepriekšējie MĀRPLA ieraksti, izņemot vienīgi «Pupu Mizas». 


Vērtējums: ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ (8 galvaskausi)! 

Albumi: http://inokentijsmarpls.bandcamp.com/ 

Iepirkt:

http://www.randoms.lv/index.php?sub=search&q=Inokentijs&Submit22=Ok

Recenzija par iepriekšējo albumu «Pupu Mizas»: 
http://karametals.lv/zinas/tekstus-raksta-gan-pasi-gan-ari-liki-inokentijs-ma-799/

Pilns koncerts: 

 

 


https://www.youtube.com/watch?v=f29gJVV9pBg

Komentāri: