Līķu kaudze arī Japānā ir līķu kaudze: YOMI — «Genpei»

(Raksta Dethecrator) Japāņu folkmetāls no Latvijas — šī kombinācija jau kādu brīdi izsauc nevis smīnu, bet gan interesi: kas tad viņiem tur sanācis otrajā albumā? 

YOMI konceptalbums veltīts Japānas Viduslaiku periodam, kas pazīstams kā «Genpei» karš XII gadsimtā. Tamdēļ tas sākas ar ievadošām kara skaņām pāris minūšu gabaliņā «Gion Bells Toll», un tad jau kaujinieki uzreiz ķeras klapēt viens otru nost dziesmās «The First Battle of Uji» un «Scarlet Banners». Šeit ģitāras un bungas ir ātras, savukārt sjamisens (trīs stīgu verķis, ko džinkstina ar tādu kā špakteļlāpstiņu) pa virsu spēlē lēnākus ritmus, un vokālās melodijas ar stāsta pavēstīšanu pārmēru nesteidzas. Samērā atbilstoša sajūta labi apmācītas armijas attēlojumam — apkārt var kaujas laikā notikt sazin kas, visi steidzas nogalināt, bet galva vienlaikus skaidra. 

Albums stāsta par t.s. «Genpei kariem» (1180. — 1185.), kas notika uz Honsjū salas starp Taira un Minamoto klaniem. Asiņainā un riebīgā konflikta laikā tika pārdalīta vara, bojā gāja ap 50 tūkstošiem cilvēku, un šōguna amats (kaut kas līdzīgs premjera, aizsardzības, tieslietu un iekšlietu ministru apvienojumam) no viena politekonomiskā grupējuma nonāca otra politekonomiskā bandformējuma rokās. Tieši par šo izdarību asiņaino bezjēdzību stāsta albuma centrālā dziesma «All Is Void», kas ieturēta ROTTING CHRIST pēdējo albumu garā un ar savu hipnotisko vienkāršību ved uz budistu meditāciju par tukšumu un realitātes iluzoro dabu. Šī dziesma ir interesanta arī muzikālā ziņā — tā kā ģitāras, bass un vokāls šeit turas bezmaz pie viena akorda visas četrminūšu dziesmas garumā, tad par soloinstrumentu kļūst bungas. To ritmi nav daudz sarežģītāki kā jebkuras citas YOMI dziesmas ritmi, taču šeit bungas šeit iznāk priekšplānā un līdz ar to pārvēršas soloinstrumentā. 

Izejot cauri meditācijai par varas, ietekmes un nāves tukšo būtību, karotāji atkal ķeras viens otru slaktēt — dziesmas «Fires of War» un «On an Empty Battlefield» stāsta par notikumiem kara trešajā gadā. Tālāk, sekojot vienas karotāju puses gaidāmajai sakāvei, «Burning of Rokuhara» parāda pilsētas nodedzināšanu (pie kam no «savējo» puses!), un tad jau klāt ir «Dan-no-ura» — noslēdzošā ģenerālkauja, kas šajā karā ir bijusi jūras kauja. Bojā iet viens no konkurējošajiem šōguniem un viņa sešgadīgais priekšnieks — imperators Antoku. Uzvarētāji ķeras pie genocīda. 

Albumā pats beidzamais ir SKYFORGER «Nakts debesu karakunga» kaveris. Kāpēc šāda pārspēlējamas dziesmas izvēle — vai tad loģiskāk nebūtu paņemt un iespēlēt kādu, sacīsim, GIRUGAMESH, GALLHAMMER vai vismaz CATASEXUAL URGE MOTIVATION gabalu? Ir gan loģiski: «Nakts debesu karakungs» ataino apmēram to pašu laikposmu, kurā notiek «Genpei» darbība, un visai līdzvērtīgas izdarības Krimināllikuma izpratnē. Kas liek mums padomāt: nemaz tie cilvēki nav tik atšķirīgi bijuši arī tajos laikos — tas nekas, ka dzīvojuši pretējās Zemeslodes pusēs. 

Salīdzinājumā ar YOMI debijas albumu «Age of the Gods», jaunais konceptalbums mazāk satur zampainas un miroņmetālīgas skaņas — šeit produkcijas līmenis ir vairāk noslīpēts, kas neizbēgami noņem nost daļu no skaņas jaudas un mazina māksliniecisko izteiksmi. Laiks (un klausītāji!) pateiks, vai tas ir pareizais virziens. Šis arī ir pirmais albums no Latvijas, ko izdevis Krievijas ietekmīgais leibls «Sound Age Prod.» Nu, un viennozīmīgi šis ir pirmais metāla disks, kurā kopā skan angļu, japāņu un latviešu valodas… 

Kopvērtējums: ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ (8 galvaskausi)! 

Dabūt albumu: http://soundage.org/shop/goods.php?id=7215

Recenzija par YOMI debijas albumu «Age of the Gods»: 

https://karametals.lv/zinas/piecu-liku-metode-yomi-age-of-the-gods-919/

Dziesma: šeit skatāma.

Komentāri: