Nācija šokā: kaut kādi letiņu pagrīdes metālisti iegūst trešo svarīgāko ASV mūzikas balvu! 

(Raksta Dethecrator) Vasaras siltākās dienas pie mums iestājās ar šokējošu ziņu: RELICSEED albums «Slaughterhouse» ieguvis balvu labākā metāla un hārdkora albuma kategorijā Amerikas «Independent Music Awards»! 

Jāatzīst, RELICSEED otrais pilnmetrāžas albums «Slaughterhouse» ir viens no visgrūtāk nākušajiem albumiem Latvijas metālmūzikā. Pirmās dziesmas no tā tika dzirdētas jau ap 2010. gadu koncertos, tad RELICSEED nākamajā gadā uzspēlēja METALLICA oficiālajā trīsdesmitgades koncertu sērijā Sanfrancisko un laikam saprata, ka vajag iegūt pieredzi no turieniešiem. 2012. gadā sākās ierakstu sesijas pie skaņu inženiera un producenta Braiena Karlstroma (WHITE ZOMBIE, OFFSPRING, FLOTSAM AND JETSAM, ALICE IN CHAINS, ANTHRAX, BIOHAZARD, ARMORED SAINT, SACRED REICH utt.) — sesijas Bērbankas «Tranzformer Studios» izstiepās daudz par garu, jo tad RELICSEED nebija iespējams aizbraukt uz Losandželosu, tad atkal Karlstroma grafikā bija ielikts darbs ar citiem māksliniekiem… 

Tad 2013. gadā, ap «Slaughterhouse» pabeigšanas laiku, producents Karlstroms pēkšņi mira no sirdsslimības saasinājuma. Ieraksts palika līdz galam nenoslīpēts. To pēc tam izdarīja Dirks Kloibers Ņujorkā, bet nomāsterēja līdz galam Maors Appelbaums Losandželosā — netipiska izvēle, ņemot vērā, ka Appelbaums pats spēlē kopā ar Mauricio Bjanki, kamēr slīpē ierakstus pārsvarā tādiem kā HOCICO, GRIM, SIGH, GRAVETEMPLE, ANTIMATTER (tas nozīmē, ka caur Appelbauma rokām gājusi arī Vic Anselmo balss un klaviere), tad vēl INQUISITION, CYNIC, SEPULTURA, PHILM, FAITH NO MORE, MAYHEM un YES. Respektīvi, māsterētējs strādājis ar visu iespējamo žanru mūziku, tikai ne RELICSEED raksturīgo moderno «thrash» paveidu. 

«Slaughterhouse» digitālā versija klausītājiem tika stādīta priekšā 2013. gada beigās, CD iznāca tikai 2014. gadā, lai sakristu ar RELICSEED Amerikas tūri, bet vinils nav redzēts līdz pat šim laikam. 

Līdz ar šīs izcilās produkcijas komandas darbību «Slaughterhouse» ir visu laiku labāk ierakstītais un vislabāk noslīpētais albums Latvijas smagās mūzikas vēsturē. Karametāls nudien izsaka cerību, ka citi mūsu mākslinieki to necentīsies pārspļaut, jo vēl viens solis gludenuma un perfektuma virzienā jau būs solis uz nekrofīliska un nedzīva aukstuma pusi. (Jā, šī ir reize, kad šie vārdi nebūs domāti kā kompliments.) RELICSEED ir laikus apstājušies morga šajā pusē! 

Sākas albums ar «Serial Leader» — dziesmu, kas sevī ietver visam tālākajam albumam raksturīgās iezīmes: te ir smaga rifošana, vietām — uzsvērtas melodijas, citviet niknas ātrumu maiņas un viscauri sociāli atbildīga lirika. «Looney Tunes» liek mums nomierināties, bet trešā kompozīcija «Domestic Devil» jau bija dzirdēta kā titulgabals nelielam EP, ko RELICSEED izlaida pirms pāris gadiem. Visādos veidos izcilais gabals «Queen» bija pirmais singls no «Slaughterhouse», un tikai tagad seko albuma titulgabals, kurš pats arī ir bijis pieejams speciālā četru dziesmu promo diskā. To ļoti mazā tirāžā izdeva P3LICAN tajā laikā, kamēr tauta vairākus gadus gaidīja pilno disku. 

Savukārt «Brothers' Tears» bija pieejama speciālā piecu dziesmu EP, ko izlaida 2012. gada 5. oktobrī tikai uz «Drūmvakar!» lielkoncertu. Tālāk dzirdamā «Mary Beth» ir visīsākā, neraugoties uz visgarāko liriku, toties «Pointless Gravity» sasniedz septiņarpus minūtes, atgādinot par dziesmu «Algebra» no RELICSEED debijas albuma «60 minūtes sapņa» (kuru arī rekomendējam noklausīties vēlreiz). Priekšpēdējā dziesma «Best Friend» pamazām pāriet no «thrash» uz melodisko pusi, bet noslēdzošā «Surgeon» uzvēdī kārtīgas Luiziānas purva zampas dvaku! 

Liels bonuss ir gleznotāja Artūra Bērziņa taisītais mākslinieciskais noformējums. Iespējams, ka tas palīdzēja albumam aizķerties amerikāņu žūrijas prātā. Nu, galu galā vāks priekš tam arī ir… 

Uzacis pacelt lika RELICSEED lēmums izdot albumu caur visu kārtīgu pagrīdnieku ienīsto «Micrec» kantori. Edgars Rakovskis skaidroja to šādi: «Micrec» ir līgumi ar lielajiem mūzikas izplatīšanas vairumnoliktavu tīkliem, no kuriem albumi parasti nāk uz Latviju, bet var ceļot arī pretējā virzienā. Acīmredzot šis ir pirmais gadījums, kad par Raču jāsaka kāds pozitīvs vārds — gan jau ka tas ir Račs, kurš ieteicis RELICSEED albumu «Independent Music Awards» izvērtēšanai. 

Bet lielākais ieguvums no šī albuma nav vis balvas vai atzinība, bet gan pieredze. Pie kam tas nav ieguvums tikai RELICSEED īpašumā, bet gan visai Latvijai. Tas, ko Edgars Rakovskis (vokāls/ģitāra), «KS Studijas» īpašnieks Kārlis Šteinmanis (soloģitāra), Jānis Narbuts (bass) un Andrejs Upmacis (bungas) ieguva, bija pārņemtā pieredze no Braiena Karlstroma, kuru šis inženieris un producents bija krājis teju vai no pašiem «Bay Area thrash» pirmsākumiem. Karametāls izsaka piesardzīgu cerību, ka šī pieredze tālāk pāries uz tiem, kuri ierakstīsies pie Šteinmaņa vai vienkārši paprasīs Rakovskim, ko viņš no tā visa sapratis. Līdzīgi, kā KISS OF THE DOLLS kapteinis Šekspīrs neslēpj to, ko viņš pamazām iemācījies no sava drauga Anssi Kippo Somijā — ne mazāka kalibra ierakstu inženiera. 

Kā jau rāda nosaukums, «Independent Music Awards» ir balva tiem māksliniekiem, kas nav zem lielajām ierakstu kompānijām un masveidu talanta menedžmenta aģentūrām. Svarīguma ziņā šī varētu būt trešā būtiskākā ASV ierakstu balva aiz «Grammy» un «Billboard Music Awards» (MTV ikgadējās videobalvas neskaitās, jo tās pamatā centrējas uz mūzikas video kategorijām, nevis albumiem). 

Ja paskatāmies uz iepriekšējo gadu uzvarētājiem, tad redzam, ka daudziem māksliniekiem «Independent Music Award» iegūšana kalpojusi kā stimuls augšupejai, pie kam tas sevišķi redzams hārdroka un metāla kategorijās. Iepriekšējo gadu laureātu vidū smagajās kategorijās redzam tādus vārdus kā LACUNA COIL, GOD FORBID, ALL THAT REMAINS, Melissa auf der Maura (kā solomāksliniece, nevis HOLE un SMASHING PUMPKINS dalībniece), CEREMONY OF DARKNESS, ASKING ALEXANDRIA. Kur nu vēl labāks piemērs — pat DETHKLOK ieguvuši šo balvu! 

Daži no viņiem ar gadiem paši kļūst par tiesnešiem (kā auf der Maura), bet vispār tiesnešu vidū šogad bija arī tādi mākslinieki kā britu dziedātāja Suzanna Vega, blūzrokeris Kenijs Veins Šeperds un pat komiķis «WEIRD» AL YANKOVIC — laikam pēdējais žūrē, jo jau laikus grib sagatavoties un zināt, par kādiem māksliniekiem viņam tuvākajos gados nāksies taisīt parodijas. Tā kā gaidām «WEIRD» AL YANKOVIC parodiju par RELICSEED uz akordeona — «(In Da Polka) Laughterhouse»! 

Oficiālais paziņojums: http://www.independentmusicawards.com/ima/2015/the-14th-annual-independent-music-awards-winners-announced


Dabūt RELICSEED albumus:  http://www.relicseed.com/


Atjaunots «Serial Leader» video: 

https://www.youtube.com/watch?v=q5ZnPoPZ0dI

 

 

Komentāri: