Nākotnes smaka no skatuves… un neož ne pēc kā laba!

(Raksta Dethecrator) Nenoliedzami, ka FEAR FACTORY ir viena no visu laiku ģeniālākajām grupām, kādas vien kāpušas uz ´Melnās Piektdienas' skatuves. Klasiskas dziesmas par nupat-jau-pienākušu-nākotni, industriāli grūvīgi rifi un bārdainu fanu kļūšana skatuves priekšā atkal par maziem puišeļiem, kas tikko uz pirātiskās VHS kasetes noskatījušies ´Terminatoru', fonā drillējot ´Soul of a New Machine' kaseti uz maģa… bet davai visu pēc kārtas! Tas bija 19. jūnijā "Melnajā Piektdienā".

 

Tikai retais bija dzirdējis igauņu iesildītājus WHO FRAMED ROGER MOORE?, tāpēc tautai tas bija liels atklājums. It kā vienkāršas, ritmiskas, toties zvērīgi labas kompozīcijas plutonija molmasas smagumā — ja gadās iespēja, noteikti noskatieties šo grupu vēl! Rekomendēju!

 

Ko nevar teikt par FORGOTTEN TEARS. Šie itāļu ķēmi, albumā pamanījušies sarakstīt tādu kā vietām pat tīri normālu mūziku, uz skatuves spēlēja pašu nodrāztāko un formulveidīgāko metalcore, kādu vien var iedomāties. Vienīgais iemesls, kāpēc šī grupa izpelnījusies iespēju braukt tūrē kopā ar FEAR FACTORY, varētu būt tāds, ka FORGOTTEN TEARS to droši vien savas popularitātes celšanas vārdā dara par brīvu. Jāatzīmē, ka tauta gan bija vēlīgāka pret šiem nekā†es te šeitan — gaidot vakara galvenos māksliniekus, publika tomēr uzgavilēja arī itāļu tirliņiem. Vispār klubs bija patīkami piebāzts ar tautu, bet līdz ar to arī nenormāli karsts — tūres personālam piederīgās darbinieces ņēmās pie gaismošanas pults un pedāļu štepselēšanas, izmetušās bikini.

 

Visbeidzot — uz skatuves FEAR FACTORY savā pašreizējā inkarnācijā: Bārtons C. Bells (vokāls), Dino Kazaress (ģitāras/vokāls), Mets DeVrīss (bass/vokāls) un Maiks Hellers (sitamie). No katra albuma pa divām dziesmām, no daža pa trim: ´Shock', ´Edgecrusher', ´Linchpin', ´Fear Campaign', ´Demanufacture', ´What Will Become?' un citi gabali, cits klasiskāks par citu. No jaunā albuma skanēja titulgabals ´The Industrialist' līdz ar ´Recharger' — pieņemu, ka jaunā ritma sekcija vēl nav samācījusies visu albumu, tomēr jāpiezīmē, ka Hellers ir vislabākais bundzinieks, kāds vien šai grupai bijis. Viņš spēlē ne tā kā Reimonds Herrera un Džīns Hoglans iepriekš, bet tīšuprāt spēlē pretdabiski mehāniski un necilvēcīgi neemocionāli — kas FEAR FACTORY saturisko konceptu gadījumā, protams, ir tieši tas, kas vajadzīgs! Tikmēr basista loma šeit ir gaužām neapskaužama: atspēlēt un atdziedāt attiecīgās partijas, un ne par matu vairāk. Tad nu jāpiezīmē arī šis tas par jauno albumu ´The Industrialist' (Century Media/AFM), kas iznācis tieši Eiropas tūres laikā, neilgi pirms koncerta Rīgā. Pirmkārt, tas iezīmējis Dino un Bārtona atgriešanos pie Fear Factory raksturīgā piegājiena — izlaist konceptalbumus. ´The Industrialist' koncepts, ietverts desmit industriālā metāla žanram raksturīgi asās un ritmiskās dziesmās, mēģina prognozēt procesu, par kuru iepriekš teoretizējuši tikai zinātnieki — kā atsevišķas moderno tehnoloģiju daļas pamazām attīstīs spēju ´atcerēties' iepriekš uzkrāto informāciju un izmantot to neatkarīgi no cilvēku rakstītās programmatūras. Tādā veidā mākslīgais intelekts var tikt nevis apzināti radīts, bet gan pamazām evolucionēt pats, un šāds mākslīgais intelekts nebūs kontrolējams un nedarbosies cilvēku interesēs.

 

Albuma koncepts ir izklāstīts atsevišķā grāmatiņā, ko sarakstījis vokālists Bells un kas bukleta vietā pievienota ´The Industrialist' CD un vinilplates izdevumiem. Interesanti, ka albums sarakstīts nevis no kārtējo-reizi-atkal-kārtējo-nejēdzību-sastrādājušā cilvēka, bet gan no šīs te dzimstošās apzinīgās mašinērijas skatapunkta. Jā, un koncepta vārdā bungu un taustiņu partijas albumā ir programmētas — mūžīgā†producenta Rīsa Fulbera (FRONT LINE ASSEMBLY) pirksts —, lai vēl reizīti uzsvērtu mehanizācijas konceptu. Jāatgādina, ka FEAR FACTORY iepriekš, jau sākot ar grupas pirmsākumiem no 1989. gada, precīzi prognozējuši tādas vēlāk radušās un pašlaik jau plaši ieviesušās parādības kā — daudzu valstu apsēstību ar videonovērošanas ierīkošanu sabiedriskās vietās, privāto ´drošībnieku' struktūru iespiešanos pa vidu dažādām ekonomikas nozarēm, bezpilota lidaparātu izmantošanu ne vairs tikai svešu valstu, bet arī savas valsts iedzīvotāju kontrolei un izsekošanai utt. FEAR FACTORY daiļradei cauri ejošais kopējais ´mehanizācijas' koncepts seko līdzi tam, kā†cilvēki arvien vairāk apaug ar dažādām tehnoloģijām, datoriem un citām elektroniskām ierīcēm, no kurām mēs kļūstam atkarīgi un vairs nespējam dzīvot bez tām.

 

Bet FEAR FACTORY mūzika nenosoda un nemoralizē — tā vietā tiek izdarītas nākotnes prognozes. Šī konsekventā pieturēšanās pie daiļrades pamattēmas aizpagājušā nedēļā tikusi novērtēta ar Eiropas ietekmīgākā smagās mūzikas žurnāla ´Metal Hammer' ikgadus organizēto ´Golden Gods' balvu kategorijā ´IkonasŖ. ´Balvas nosaukums principā runā pats par sevi — mākslinieki, kuru darbs kļuvis par metālmūzikas stūrakmeni. Tikai dažas grupas spējušas radīt tik ietekmējošus un perfektus albumus kā ´Demanufacture' vai nesenāko ´Mechanize' un fantastisko ´The Industrialist' šogad,' FEAR FACTORY apsveic ´Metal Hammer' darbinieki. Pēc koncerta, kā solīts, Bārtons iznāca aprunāties ar faniem un dalīt autogrāfus. Desmitiem cilvēki vilka ārā visādas plates, dažu labu vēl no pagājušā gadsimta. Koncerts pagājis, nākotne rāpo arvien tuvāk. Ja nu Dino un Bārtonam atkal kārtējo reizi izrādās taisnība par to, kas jaunajā albumā apdziedāts/apspēlēts?

 

Ieskats jaunajā albumā:

http://www.youtube.com/watch?v=_dxWmJssXH4

Fotogalerija: http://www.easyget.lv/foto/gallery/3388/?page=3

 

Pilna setliste: http://www.setlist.fm/setlist/fear-factory/2012/meln-piektdiena-riga-latvia-1bdf155c.html

 

Komentāri: