Piecu Līķu Metode: YOMI — «Age of the Gods» 

(Raksta Dethecrator) Japāņu kultūras inspirētie rīdzinieki YOMI ierakstījuši debijas albumu «Age of the Gods» (uzlabojot iepriekš izlaisto demo ar tādu pašu nosaukumu) un nogāzuši Karametālu uz pakaļas! 

Pēdējo padsmit gadu centieni ekstrēmajā mūzikā visu izdarīt pēc iespējas tehniskāk, tīrāk un precīzāk nozīmē to, ka daudzi pēdējo pāris gadu albumi izklausās nedzīvi un bez īstas jaudas, jo mirdz kā sterilizēts lamināts vidusšķiras jaunā projekta dzīvoklī. Viens albums, kurš nobalansējis mirkli pirms pārmērīga gluduma sasniegšanas, ir RELICSEED ieraksts «Slaughterhouse». Savukārt BIOMORPH «Rupture», bet jo īpaši CHAOSACT debijnieks «Kingdom of Pigs» jau ir tik pareizi, precīzi un izcili noproducēti, ka nav vairs emocionāli izteiksmīgi. Tā kā šī nopulēšanas un pārpulēšanas sērga skar visu zemju metālscēnas (salīdziniet kaut vai KATAKLYSM divu pirmo un divu pēdējo albumu skaņu…), klausītāji sāk pa brīžam atgriezties pie vecās detuhas pirmsākumiem vai deviņdesmito blekmetāla. To netīrās, drūmās, primitīvās skaņas nes līdzi pagrīdes mūzikas īstumu un patiesu, neapgraizītu emociju sajūtu. 

YOMI ir izdevies uztrāpīt uz šī nerva. Jā, šis kvartets uz skatuves tērpjas kimono, paralēli ģitārām un bungām spēlē sjamisenu, sjakuhači un dan-moi, taču YOMI mūzikas pamatā ir rrrrrrrrrrrifi! Jau pats pirmais — instumentālais ievadgabals «The August Countenance of Amaterasu» sākas ar tādas jaudas rifu, kurš šķietas nācis no EARTH viseksperimentālākajiem pirmajiem ierakstiem («Extra–Capsular Extraction»u.tml.), un tālāk šī melnā jaudā nenoplok ne mirkli! YOMI skanējuma saknes ir tuvākas nevis kādam, sacīsim, DIR EN GREY (kā varētu padomāt no japāniskās dziesmu tematikas), bet gan NIHILIST un DEMILICH drūmajai nepieskaitāmībai, tomēr lieliski iztiekot arī bez atdarināšanas. Vecās detuhas rifu un vokāla primitīvisms te lieliski sadzīvo ar japāņu folkinstrumentu dzidro skaņu. 

Par ko tad stāsta šīs dziesmas? Nu, par to var mēģināt spriest pēc nosaukumiem: «Yamato-Takeru», «Onogoroshima», «The Creation of Inugami» utt. Neiztrūkst arī S/T gabals «Yomi». Rifi dragā uz priekšu kā Musaši caur ienaidnieku rindām Sekigaharas kaujā (ar to domājot faktu, ka arī labākajam karotājam vēl nav automātiski garantēta uzvara visā karā, pat ja viņš ir vienā armijā ar citiem tādiem pašiem vislabākajiem) — jāizsitas cauri katrai cīņas sekundei, un to neatslābstoši dara arī YOMI visu desmit dziesmu garumā! 

Japānas tematika šķiet eksotiska tikai pirmajā YOMI noklausīšanās reizē. Savulaik DISLOCATION pirms gadiem pieciem pārsteidza Latvijas metālscēnu, izlaižot Dagestānas folkloras ietekmētu progmetāla albumu, kam nesen sekoja otrais. Tā kā Latvijas sabiedrībai (pretstatā, piemēram, amerikāņiem) vienmēr ir bijusi raksturīga ziņkārība par citām valstīm un kultūrām, YOMI pievēršanās Tālo Austrumu izzināšanai ir saprotama. Iznākums ir efektīva «deathfolk» vai «sludgefolk» kombinācija. Nepalaidiet garām iespēju noskatīties YOMI uzstāšanos! 

Karametālam ir jāatzīst: ja salīdzina ar citu grupu debijas albumiem, tad šis ir tikpat jaudīgs un kondensēts, uzlādēts albums kā savulaik HUSKVARN, SKYFORGER, BRUTE CHANT, URSKUMUG un NEGLECTED FIELDS debijas ieraksti. Pa ilgākiem gadiem YOMI ir likuši Karametālam paskatīties arhīvā, kad tad pēdējoreiz albumu raksturošanai ir lietoti tādi apzīmējumi kā «brutāls» un «bezkompromisa». 

Kopvērtējums: ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ (9 galvaskausi)!

Albums: http://yomimetal.bandcamp.com/releases

 

 

 

Komentāri: