Piektdiena, 13.: necerēti un negaidīti labs koncerts!

(raksta Dethecrator) Sekojot tradīcijai, kas aizsākusies jau pagājušajā gadsimtā (ha ha, kur aizlaicīgi izklausās!), piektdienas sakrišana ar brangāko datumu kalendārā jāatzīmē ar treknu koncertu.

Kā pirmie bija iezīmēti THE BLOODY DOLPHIN — visu pasaka šīs bandas nosaukums. Ja viņi tiešām grib, lai cilvēki klausās to, ko viņi tur spēlē, viņiem jānomaina kāds vārds nosaukumā. Kā minimums — vismaz trīs.

Joprojām būdami vokāla maiņas procesā, DISEIM grabināja trijatā — instrumentālo versiju. Sākotnējā doma «Būs jāuzslavē džeki, ka cenšas — neatceļ piedalīšanos koncertā, lai arī vokāls joprojām nav uz strīpas!» pamazām pārvērtās par «Nu ir gan pārsteigums!!!» Divi pirmie lēnie gabali uzstājīgi atgādināja: ir taču arī grupas, kas trijatā spēlē lielākoties instrumentālu (pa)smago mūziku — te iederas gan mūsu pašu TESA, gan, piemēram, RUSSIAN CIRCLES… Jā, arī tādi kā ALUK TODOLO vai agrīnās EARTH inkarnācijas, un vokāls tur vajadzīgs tikpat daudz, cik zivei kājas vajadzīgas. Kā nosaukt DISEIM spaidu kārtā radušos stilu? Post-death, vai?

Daugavpils BEGOTTEN nebija redzēti kopš pagājušā pavasara un uzreiz parādīja, ka nav paiku rijuši pa gadu veltīgi. Pielabots skatuves tēls, spēkā ņēmušies vokāli, uzlabojušās dziesmu rakstīšanas prasmes — vai tikai drīz nebūs nobrieduši albumam? Stila ziņā, protams, bija acīmredzami, ka jaunieši ietekmējušies no BEHEMOTH, kā arī bija jūtamas vēsmas no NILE un MELECHESH — bet, kā atzīmēja šīvakara DJ Deathperado, «tās jau arī ir tās labākās mūslaiku grupas, no kurām ietekmēties!» Ja pie BEGOTTEN pierēķina klāt arī SANCTUM, tad Daugavpils metālscēna kārtējo reizi pārsteidz ar ļoti kvalitatīvām jaunajām grupām.

Toties STAGNANT PROJECT labi ja divdesmitgadīgie džekiņi lika priekšā pavisam ko citu: tehnisku, ātru un oriģinālu mantu, kurā vienlīdz miksējās thrash, industriālais metāls un kaut kādi pareizās (lasi — diezgan mazās) dozās piesviesti –kōru elementi. Zāle trakoja, turklāt kaut kādi putnubiedēkļu paskata mazgadīgie hipsteri tā aizrāvās, ka savus draugus samočīja iekšā atkritumiem paredzētajā mucā (tā nav domāta kā metafora — tas bija fakts!). Par savām ietekmēm STAGNANT PROJECT pavēstīja, nogriežot FEAR FACTORY hitu «Edgecrusher», tiesa gan, mats matā kā oriģinālajā versijā, bez gandrīz nekādas pievienotās vērtības. Kā arī smīnus izsauca grupas nespēja sazināties valsts valodā, izvēloties lietot angļu mēli. Sen jau zināms, ka nerunāšana latviski ir taisnākais ceļš, kā mūsu metālistu vidū izpelnīties apsmieklu slavas vietā.

Kā nākamie savus aizlaiku krāmus — pardon, štrumus — uz skatuves sakrāva OBSCURUS ORBIS: autentiskās senlaiku mūzikas grupa, kuras priekšnesums spēcinājās ar divu slaidu elfu jaunavu grācijas demonstrējumiem, izpildot Vidzemes (Middle-earth) tautasdeju. Dūdošana, bungošana un velns viņu zina kādas mandolīnas džumbāšana gadījuma rakstura vokālu pavadībā — tā ir formula, kas nevienu mataino vēl nav atstājusi vienaldzīgu. Pie kam starp dziesmām tika uzsvērts, ka gabali tiek izpildīti autentiskā veidā — tāpat kā Viduslaikos. Ovācijas OBSCURUS ORBIS priekšnesumam bija pat vēl lielākas nekā pie iepriekšējām grupām.

APĒDĀJS jāgodina par godpilnā pienākuma — noslēgt vakaru ar godu, lai dotu vaļu godājamajam DJ Deathperado — veikšanu godam. APĒDĀJS tika sumināts karametālā jau pirms nepilna mēneša, tāpēc viņu mūzikas raksturojumu lasiet šeitan.

Bet kopumā šis pasākums uzjundīja tādu ļoti, ļoti īpašu sajūtu, kāda nebija manīta desmit gadus — apmēram kopš divtūkstošo sākuma koncertiem Gaujas ielas angārā un citos ūķos. Proti, katra nākamā grupa (pat ja teorētiski ir zināma) nāk kā pārsteigums, un jaunatklājuma/negaidītības sajūtas siltums nepameta visu vakaru. Un prāts vairāk reibst no mūzikas, nevis šmigas!

Komentāri: